loputtomasti-asiakkaita-4

Kuinka saada loputtomasti asiakkaita (osa 4)

Jatkoa ‘Loputtomasti liidejä – lähes automaattisesti’ -sarjan kolmanteen osaan.
Vinkit perustuvat arvostetun myyntivalmentajan maksulliseen kurssiin.

===

Back to business

Alla on viime artikkelissa luvattu esimerkki.

Rintaimplantit ja liidigenerointi

Kuvitellaan tilanne, jossa teemme markkinointia kosmetiikkakirurgille.

Tehtävänä olisi myydä lisää rintojen suurennuksia…

Implantteja… rintojen suurennusleikkauksia… miksi näitä nyt kutsutaankaan.

Miten autamme häntä?

Kuten aiemmin puhuttiin, meillä on kaksi vaihtoehtoa.

Vaihtoehto 1: Harppuunakalastus

Ensimmäisessä vaihtoehdossa otat yhteyttä tuntemattomiin ja kysyt:

‘Hei! Kiinnostaisiko sinua suurentaa rintojasi? Minä voin auttaa!’

Vaihtoehto 2: Verkkokalastus


Tuttu kaava…

  1. Mietitään, mitä potentiaalinen ostaja haluaa
  2. Luodaan liidimagneetti, joka vastaa sitä

Esimerkki:

“4 asiaa, mitä tulee tietää ennen kuin edes ajattelet rintojen suurentamista!”

Vaihtoehto 1 vai 2 — kummalla menisit?

Oikea vastaus on tietysti jälkimmäinen vaihtoehto.

Haluamme houkutella rintaimplanteista kiinnostuneet liidit sisään sen sijaan, että jahtaisimme heitä yksitellen. (joka on pelottavaa)

 

Luomme heistä listan…

Aliarvostetuin tapa myydä

Asiakaslistan luominen on hyödyntämätön myyntikeino, joka lähes jokaisella yrittäjällä on täysin käytettävissä.

Ihmiset eivät ymmärrä asiakas ja liidilistojen markkinointivoimaa… tämä on mielestäni maailman aliarvostetuin myyntitapa. 

Tässä vielä kertauksena, miten luot itsellesi sähköpostilistan:

  1. Luo mainos liidimagneetista 
  2. Tee vastaaminen naurettavan helpoksi
  3. Automatisoi tiedonkeruu  

Tiedonkeruun automatisointi on tehty äärimmäisen helpoksi millä tahansa sähköpostiohjelmalla.

Ohjelma lähettää liidille tilaamansa sisällön ja lisää liidin tiedot kätevästi sähköpostilistaan.

Sitten voimme aloittaa sähköpostimarkkinoinnin.

Yrityksesi ikioma rahaprintteri

Rahaprintteri on pöyristyttävä väite I know… mutta tämä oikeasti pitää paikkansa. 

Sähköpostiohjelmat ovat käytännössä ilmaisia ja sinä pystyt automatisoida niillä suurimman osan myynnistäsi. 

Eli toisin sanottuna,

Voit rakentaa automatisoidun kassakoneen, joka tekee kauppaa puolestasi jopa silloin, kun nukut.

“MITEN MUKA?”

Alla on ultra-ytimekkäästi selitetty prosessi.

Luodessasi liidimagneettisi liidille voit samalla kirjoittaa sarjan sähköposteja, jotka ajoitat lähtemään myöhemmin. 

Eli, jos liidi tilaa maanantaina liidimagneetin, voit lähettää hänelle tiistaina viestin, joka alkaa jotenkin näin:

===

“Moikka, 

Lähetin eilen sinulle tämän oppaan. Toivottavasti pidit siitä! 

Tämän oppaan lisäksi on eräs hyvin tärkeä asia, jonka haluaisin jakaa sinulle.”

jne…

=== 

Lähetät liidille selkeän jatkeviestin, jonka jälkeen voit alkaa lähettämään hänelle lisää viestejä… ja lisää… ja lisää…   

Kaikkia sähköpostisarjan viestejä ei tarvitse kirjoittaa heti – voit lisätä uusia viestejä sarjan perään aina, kuin haluat.

Automaatisesti lähtevän sähköpostisarjan lisäksi voit kirjoitaa liideillesi myös yksittäisiä sähköposteja, kuten vaikkapa joulun tai uudenvuoden toivotuksen.

Viestisi myy, jos muistat nämä 3 asiaa:

  1. Anna lukijalle arvoa viestin lukemisesta
  2. Kerro, miten voit auttaa 
  3. Lisää linkki tuotesivulle tai ajanvaraukseen 

Kun ruksaat nämä kolme laatikkoa…

a) liidi alkaa luottamaan sinuun
b) hän tietää, mistä löytää sinut
c) hänellä on jatkuva ikkuna 
ostopäätöksen tekemiseen

Ja näin johdatat hänet sulavasti asiakaspolun läpi ja saat hänet ostamaan juuri sinulta, kun hän on siihen valmis. 

Kirjoita kirje tänään, anna sen tuottaa vuosia 

Vielä yksi juttu…

Ajan kuluessa, kun mainostat lisää ja palvelet uusia asiakkaita, yrityksesi asiakaslista kasvaa. 

Sinulle kasaantuu lista ihmisistä, jotka ovat joko…

a) ostaneet sinulta 
b) haluavat ostaa sinulta tulevaisuudessa 

Parasta tässä on se, että nämä ihmiset tietävät ja luottavat sinuun!

Et ole puhunut näille ihmisille vielä kertaakaan, mutta aiemmat sähköpostisi ovat lähteneet heille pikkuhiljaa, viikkojen, kuukausien tai jopa VUOSIEN aikana. 

Olet heidän mielessään asiantuntija.  

Kuvittele, että voit kirjoittaa viestin tänään — ja se tuo sinulle kauppoja huomenna, SEKÄ neljän vuoden kuluttua. 

Oikealle listalle lähtevä sähköpostiviesti voi tuottaa useita tuhansia euroja yrityksellesi.

Sähköpostimarkkinointi on maailman tuottavin ja tehokkain tapa tehdä kauppaa.

Tutustu siihen, ala käyttämään sitä.

Aseta kalaverkkoja veteen.

Kuulemisiin,

Erik

Artikkelisarjan osa 4/5 päättyy tähän. Viimeinen osa on parhaillaan tekeillä.

PS: Haluatko, että teen KAAIKEN tämän puolestasi? 

En ole kallis enkä halpa, mutta teen asiakkailleni töitä täydellä tulostakuulla — yhteyttä voit ottaa tästä.

2 thoughts on “Kuinka saada loputtomasti asiakkaita (osa 4)”

  1. Pingback: Kuinka saada loputtomasti asiakkaita (osa 3) - Profit Link

  2. Pingback: Kuinka saada loputtomasti asiakkaita (finaali) - Profit Link

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top