Jatkoa ‘Loputtomasti liidejä – lähes automaattisesti’ -sarjan toiseen osaan.
Vinkit perustuvat arvostetun myyntivalmentajan maksulliseen kurssiin.
Back to business
Edellisessä osassa puhuimme liidimagneeteista.
Opit, miten ostajia vedetään sisään liidimagneeteilla ja kuinka jatkat heille myymistä.
Uskallan väittää, että sinusta on tullut jo keskivertoa parempi myyjä.
Se riittää sinulle.
Miksi?
Koska alastasi tai paikkakunnastasi huolimatta suurin osa kilpailijoistasi ei osaa myydä
Suomessa on hämmästyttävän suuri markkinarako myyntiosaamiselle – ja tämä on loistava uutinen sinulle!
Opettelemalla vain muutaman yksinkertaisen myynti- ja markkinointitempun voit puskea yrityksesi suoraan oman markkinasi kärkeen.
En tee sinusta myyntitähteä näillä postauksilla… se ei ole edes aikomukseni.
Motiivini on hiukan erilainen.
Haluan, että opit myymisestä *tarpeeksi*.
Paljonko on tarpeeksi?
Sen verran, että myyt paremmin kuin kilpailijasi ja saat kahmittua itsellesi mahdollisimman suuren markkinaosuuden.
Ja, kun olet tilanteessa, jossa yrityksellesi tulee liikaa myyntiä ja sinun täytyy laajentaa voin kenties auttaa sinua.
Toki autan tarvittaessa muutenkin – yhteydenottolomake löytyy täältä.
Salakavala juoneni saada sinulle liikaa asiakkaita on julma… tiedän.
Sinulle jää kaksi vaihtoehtoa:
- Voit skaalata yrityksesi kokoa ja myydä enemmän.
- Voit pitää yrityksesi paikallaan ja yksinkertaisesti nostaa hintojasi.
Uskoisin, että voit ‘tyytyä’ näihin vaihtoehtoihin.
Anyway…eiköhän puhuta lisää liideistä.
Viisinkertaista markkinointisi teho
Luettuasi tämän sinusta tulee myyntimestari.
Miksi?
Koska kuulet nyt ensimmäistä kertaa asian, joka menee 95 %:lta yrittäjistä kokonaan ohi.
Tajuttuasi tämän, kasvatat:
- Asiakkaidesi määrää
- Asiakkaidesi laatua
Uskon, että laittamalla nämä opit käytäntöön voit tuplata, triplata tai jopa viisinkertaistaa.
Ainakin minulle kävi niin.
Asiakashankinnassa on avainero, joka yrittäjän TÄYTYY ymmärtää.
Keihäs vai kalaverkko?
Liidejä voi generoida kahdella tavalla:
- Yhden askeleen tapa
- Kahden askeleen tapa
Välttääkseni informaatiotulvaa, annan sinulel yksinkertaisen vertauskuvan.
Liidien generointi on kalastamista.
Näissä on hämmästyttävän paljon yhteistä…
Kysymys:
- ‘Mikä erottaa ensimmäisen ja toisen askeleen liidigeneroinnin?’
Vastaus:
- Kalastusväline.
Kuvittele kahden askeleen liidigenerointia siten, että kalastaisit verkoilla.
Mietit, mitä liidi voisi haluta, luot liidimagneetin, joka houkuttelee hänet sisään ja niin edelleen…
Kävimme tämän läpi viimeksi, jos et lukenut aiempaa osaa, lue se tästä.
Yhden askeleen liidigenerointi on tämän vastakohta.
Kuvittele harppuunalla tai keihäällä kalastamista, jossa verkkojen sijaan koitat osua kalaan kuin tarkka-ampuja.
Yhden askeleen liidigenerointi toimii näin.
Liidit eivät ole tulossa luoksesi. Sinä olet aktiivisesti etsimässä heitä ja yrität ‘napata’ kiinnostuneen asiakkaan.
Ensimmäisen askeleen liidigenerointi on perinteisin tapa myydä…
Jokainen voi tehdä sitä, mikä on tietysti mahtavaa.
MUTTA…
Miksi myynti ei kulje
Jokainen yrittäjä hyödyntää tai on hyödyntänyt ensimmäisen askeleen liidigenerointia enemmän tai vähemmän.
Sinun on lähes mahdotonta saada ensimmäisiä asiakkaita, jos ET aktiivisesti etsi heitä aluksi.
Tämän sanottuani, ensimmäisen askeleen liidigenerointi on mielestäni silti yliarvostettua. Aivan kuten Samu Haber.
Miksi?
Koska jäät jumiin.
Jumiutuminen johtaa ISOIHIN haasteisiin liiketoiminnassa – ei tarvitse kuin katsoa, miten konkurssit alkavat.
Näin tuhotaan myynti:
- Huomataan toimiva tapa tehdä — ollaan tyytyväisiä.
- Jäädään tyytyväisiksi — ei uskalleta kehittää.
- Tullaan riippuvaisiksi yhdestä kanavasta – ongelmat kasaantuu.
Dan Kennedy, Yhdysvaltalainen fiksu markkinoija sanoi:
‘Surkein numero bisneksessä on yksi.’
Ainut tapa, miten voit kehittää myyntiäsi on… kehittämällä myyntiäsi.
Kokeilemalla uusia asioita. Testaamalla ja epäonnistumalla, kunnes huomaat, että teit jotain oikein.
Suosittelen lämpimästi, ettet jää keihäskalastukseen jumiin, vaan asetat yrityksellesi myös kalaverkot veteen.
Kertauksena
- Mitä liidit ovat
- Miten luot liidejä
- Kaksi eri tapaa, joilla ihmiset tekevät tätä
Tiedät jo huomattavasti enemmän myymisestä kuin kukaan muu paikallinen kilpailijasi.
Onnittelut!
Se rahakkain osio käydään läpi neljännessä osassa.
Nähdään siellä.
Kuulemisiin,
Erik
Artikkelisarjan osa 3/5 päättyy tähän.
Pingback: Loputtomasti liidejä – lähes automaattisesti (osa 4) - Profit Link
Pingback: Kuinka saada loputtomasti asiakkaita (finaali) - Profit Link