Näin vältät sekoamisen yrittäjänä

Näin vältät sekoamisen yrittäjänä

Terve,

Tiesitkö, että asiakkaiden tavoittaminen on helpompaa nyt – vuonna 2025 – kuin se on koskaan historiassa ollut?

Internet ja some on avannut ovet kaikkialle.

Paikallisena yrittäjänä sinulla on käytössäsi markkinointiarsenaali, josta moni 90-luvun yrittäjä olisi maksanut mitä tahansa:

  • Meta- ja Google-mainokset
  • Uudelleenkohdennus
  • SEO
  • Some
  • Perinteiset keinot, (kirjeet, flaijerit, jne.)

Siinä missä ennen yrittäjän piti maksaa tuhansia euroja hajanaisesta näkyvyydestä, voit nyt kohdistaa mainoksen suoraan unelma-asiakkaasi eteen.

“Okei… jos markkinointi on todella näin tehokasta, miksei kaikki onnistu?”

Hyvä kysymys.

Miksi niin suuri osa sisällöstä, joka on tehty yksinomaan myyntiä varten… ei todellisuudessa myy yhtään mitään?

Juteltuani sadoille yrittäjille, löysin kaksi vastausta tähän:

  1. Lähes kaikki kärsivät informaatiotulvasta.
  2. Lähes kaikki yliajattelevat myymistä.

Ongelma alkaa usein siitä hetkestä, kun yrittäjä perehtyy ensimmäistä kertaa uuteen kanavaan.

Kaikki on myyty sinulle helppokäyttöisenä… mutta huomaat nopeasti, ettei mikään ole lainkaan niin yksinkertaista kuin annettiin ymmärtää.

Yrität pysyä kärryillä. Testaat yhtä ohjelmaa. Toista kanavaa.

Ja pian huomaat, että koko homma on syönyt valtavasti aikaasi, mutta tulokset loistavat poissaolollaan.

Jos olet kiireinen yrittäjä, jolla on muutenkin täysi kalenteri, sinulla ei luultavasti ole aikaa opiskella markkinointia täysipäiväisesti. Et ole hankimassa markkinointitutkintoa.

Moni jää jumiin tällaiseen ällöttävään ansaan, jossa koitat saada kaikkea niin oikein, ettet lopulta julkaise yhtikäs mitään.

Olen ollut samassa jamassa itse monesti ja ajattelin nyt ensimmäistä kertaa antaa tälle “taudille” nimen:

Markkinoinnin-perfektionismin-sykli.

Yliajattelu romuttaa myymisessä KAIKEN.

Jos odotat, että projektisi… mainoksesi… somepostauksesi… tai mikä tahansa, mitä teetkään olisi TÄYDELLINEN ennen kuin julkaiset, tulet ikävä kyllä pettymään pahasti.

Et ikinä saa juttuasi julki.

Jos huomaat löytäväsi itsesi jatkuvasti tästä “markkinoinnin-perfektionismin-syklistä”, tässä on yksinkertainen ratkaisu:

Aloita YHDELLÄ asialla.

Yksi mainos, yksi kanava, yksi avainsana, mikä tahansa, mutta *YKSI*.

Tee siitä tarpeeksi hyvä.

Ja laita se julki tänään.

Sen ei tarvitse olla täydellinen.

Tarpeeksi hyvä riittää.

  1. Kerää dataa.
  2. Katso, mitä tapahtuu.
  3. Paranna, kunnes saat sen toimimaan.

Kun sinulla on yksi toimiva asia, sinulla on pohja, jonka päälle voi rakentaa.

Yksi toimiva idea on äärettömästi parempi kuin sata keskeneräistä ideaa.

Älä vello yliajattelussa. Sinun ei tarvitse onnistua ensimmäisellä yrityksellä. Kukaan ei onnistu ensimmäisellä ikinä.

Etene yksi asia kerrallaan.

Ja näin vältät sekoamisen.

Ja hei, jos et tiedä, mistä aloittaa, voit aina laittaa viestiä tästä.

Kurkkaan mielelläni toimintaasi ja kerron, mitä itse tekisin sinun saappaissasi.

Aurinkoista heinäkuuta! ☀️

Terveisin,

Erik

P.S. Videolla käyn läpi aiheen tarkemmin. Katso se tästä.

Scroll to Top