Tässä on ällöttävä totuus, jota et todennäköisesti halua kuulla.
Asia, joka muutti käsitykseni markkinoinnista, oli tämä:
=== Määrä voittaa aina laadun ===
Vihaan, että se menee näin. Todellisuudelle ei kuitenkaan voi mitään.
Voit hioa yhtä postausta loputtomiin, kunnes se tuntuu täydelliseltä.
Tässä ongelmana on vain se, että projektiisi uppoaa vahingossa kymmenkertainen määrä aikaa kuin alun perin oli tarkoitus.
Ja lopulta sinua kuitenkin v*tuttaa, kun yleisö ei reagoi siihen edes puoliksi niin innostuneesti kuin olit toivonut.
Eikö paljon helpompaa olisi vain käyttää sitä vanhaa kunnon tieteellistä menetelmää,, jota meille jankutettiin jo koulussa?
Voisit aluksi julkaista täydellisyyden sijaan version, joka on riittävän hyvä, ja katsoa, miten markkina reagoi.
Näin saisit nopeasti selville, mikä ei toimi, ja voisit testata tiesi menestykseen.
Kuulostaisiko hullulta?
Ja hei, samalla teet yläasteen fysiikanopettajasi ylpeäksi.
Voit tehdä markkinointia kahdella tavalla:
- Hiot teostasi viikkokausia kuin taidemaalari.
- Julkaiset jotakin ja testaat, miten ihmiset reagoivat.
#1 tuo sinulle hyvän mielen
#2 tuo sinulle rahaa (ja hyvän mielen)
Jos voisin antaa yhden myyntivinkin ennen kuolemaani, se olisi tämä:
Hyödynnä tieteellistä menetelmää. Testaa asioita.
Karsi pois se, mikä ei toimi.
Pidä se, mikä toimii.
Lopputuloksena sinulle jää toimiva markkinointikampanja ja luultavasti myös paljon parempi mieli.
Muista: määrä voittaa laadun.
Lisää myyntivinkkejä somessa ja uutiskirjeessä.
Puhutaan pian,
Erik


