Suuret onnittelut, että löysit tiesi tänne!
Miksi onnittelen?
Koska jos luet tätä postausta olet todennäköisesti kiinnostunut liiketoimintasi kehittämisestä.
Ehkä myynti tökkii. Ehkä asiakkaita tulee silloin tällöin – mutta liian harvoin.
Ehkä et jaksa enää arpoa, mistä seuraava kauppa tulee.
Koska olet oikeassa paikassa!
Seuraavaksi sukellamme aiheeseen, joka on bisneksen happi. Veri. Moottori.
Ja vielä tarkemmin:
Miten luot liidejä. Miten muutat liidit maksaviksi asiakkaiksi. Ja miten optimoit koko myyntimoottorisi hyrräämään käytännössä itsestään.
Liidit eivät ole heikkoja.
Oletko koskaan nähnyt elokuvaa Glengarry Glen Ross?
Ei hätää, jos et ole. Tässä on nimittäin koko leffan paras kohtaus:
==
Alec Baldwinin esittämä hahmo marssii myntipalaveriin.
Hän seisoo neukkarin edessä. Katsoo alisuoriutuvaa, epävarmaa myyntitiimiä.
Myrsky on alkamassa.
Yksi myyjistä avaa suunsa ja valittaa:
“Mutta nämä liidit ovat heikkoja!”
Virhe. Iso virhe.
Baldwin kääntyy ja tuijottaa tyyppiä kuin saaliseläintä
“Ai liidit ovat heikkoja? Ai v*ttu liidit ovat heikkoja? SINÄ olet heikko!
==
Glengarry Glen Ross on myyntileffojen kuningas.
Jos et ole katsonut, laita ylös.
AAANYWAY…
Miten tämä liittyy sinuun?
Jos olet yrittäjä, olet myös myyjä.
Halusit tai et – that’s just the game.
Ja liidit? Ne on bisneksesi happi.
Jokainen asiakas, joka sinulla on nyt, tulee olemaan myöhemmin tai on aiemmin ollut — aloitti ostomatkansa liidinä.
Se oli se ensimmäinen kipinä.
Se klikki.
Se “hmm, tämä voisi ehkä toimia.”
Tuo reaktio ei synny sattumalta. Me luomme tuon reaktion.
Ja ennen kun ehdit kysyä…
‘Mikä on liidi?’
Tässä on Googlen määritelmä:
“Liidi tarkoittaa potentiaalista asiakasta, joka on ilmaissut kiinnostuksensa yrityksen tuotteisiin tai palveluihin.”
Eli, kuvitellaanpa:
Myyt kalaveitsiä. Ja jossain on kalamies, joka selaa puhelinta. Hän näkee mainoksesi.
Klikkaa.
Boom – liidi syntyy.
Yksi askel lähemmäs kassaa kilahtavaa euroa.
Yrittäjälle liidit on valuuttaa. Ilman niitä… ei ole mitään.
Mikä on markkinoinnin
päätavoite?
Liidien luominen.
Ja niiden muuttaminen maksaviksi asiakkaiksi.
(Tähän palataan vielä myöhemmin.)
Mutta nyt:
Liidigenerointi = tapa herättää ostopäättäjän kiinnostus.
Ja ostopäättäjän kiinnostus = raha.
Kun saat ihmisen sanomaan: “Tää on just se mitä oon etsinyt”
…silloin peli on voitettu.
Arvokkain taito… ikinä?
Tiesitkö, että maailmassa on noin 594 miljoona yritystä?
Se tarkoittaa lähes 600 miljoonaa yrittäjää!
Ja kuinkakohan moni noista edes TIETÄÄ, että mitä liidien generoiminen on?
Optimististinen veikkaukseni on, että noin 2 %…
Loput ajattelee, että myymisessä on kyse tuurista.
Jostain kummallisesta syystä valtaosa yrittäjistä hyväksyy, että:
“Myyminen kun on nyt vaan niin vaikeeta”…
Että: “Maailmantilanne on tämä. Ihmiset eivät osta”...
Ulkoisia tekijöitä. Tekosyitä.
Sen ei tarvitsisi mennä noin…
Miten opit luomaan “loputtomasti” liidejä?
Olenko hypettänyt sinulle liideistä tarpeeksi?
Hyvä, koska nyt päästään asiaan.
Olen viimeisen vuoden ollut mukana eräässä myyntiohjelmassa, jossa sain oppia yhdeltä Yhdysvaltojen kovimmista markkinointinimistä.
(Tiedät tyypin, jos olet seurannut myyntimaailmaa.
50 000 000 dollarin tapahtuma. Sanotaan nyt vaikka tuo.)
Hän opetti minulle:
- Liidien generoinnin suurimmat salat
- Miten liidit muutetaan maksaviksi asiakkaiksi (luonnollisella tavalla)
- Kuinka automatisoida stepit #1 ja #2 siten, että lopputuloksena on liidikone, joka sylkee maksavia asiakkaita ulos automaattisesti
Käymäni myyntiohjelma oli kaikkea muuta kuin helppo. Se kesti yli vuoden ja vei minulta lukemattomat yöunet.
(Pulitin siitä myös päälle kaksi tonnia.)
Jälkeenpäin pohdittuani voin käsi sydämellä todeta, että tuo kyseinen myyntiohjelma oli elämäni paras sijoitus.
Ja ajattelin jakaa kurssin tärkeimmät bitsit nyt sinulle.
(Täysin ilmaiseksi.)
Miksi?
Koska uskon, että jos suomalaiset yrittäjät oppivat liidigeneroinnin kunnolla…
…tämä maa oikeasti hyötyy siitä.
(…ja joo, totta kai. Saan samalla uusia asiakkaita. Win-win.)
Loputtomasti liidejä – lähes automaattisesti
Sarjan nimi ei ole liioiteltu. Tulet pian huomaamaan miksi.
JOS haluat tietää, miten rakentaa kone, joka jauhaa sinulle liidejä ja maksavia asiakkaita ilman jatkuvaa arpomista…
Ja JOS haluat vetää kiinnostuneet asiakkaat luoksesi — ilman, että sinun tarvitsee juosta enää kenenkään perässä…
…tee itsellesi palvelus ja lue tämä artikkelisarja.
LUPAAN, ettei luvassa ole mitään teoreettista huttua.
Pelkkää testattua myyntiviisautta, joka toimii alasta riippumatta.
Pysyisin mukana.
Kuulemisiin,
Erik
Artikkelisarjan osa 1/5 päättyy tähän.
Pingback: Elementor #2001 - Profit Link
Pingback: Kuinka saada loputtomasti asiakkaita (osa 5) - Profit Link