Terve,
Julkaisin tämänpäiväisestä aiheesta lyhytvideon.
→ Jos pidät enemmän liikkuvasta kuvasta kuin tekstistä, katso video tästä.
Sitten itse asiaan.
Suurin osa paikallisista yrityksistä tuhlaa rahaa markkinointiin ja tässä on salaisuus, jota kukaan ei kerro sinulle.
Kuvitellaan, että avaat pizzerian.
Sinä haluat pizzeriallesi näkyvyyttä, koska perustit sen juuri, eikö niin?
Päätät siis loogisesti aloittaa Facebook-mainonnan.
Sijoitettuasi tuhansia euroja näkyvyyteen huomaat, ettei kukaan aja kaupungin toiselta laidalta ostamaan sinulta pizzaa.
Miksi?
Koska jengi ei jaksa?
No ei… todellinen syy, miksi tuo ei toimi, on se, että kohdistat mainontasi yksinkertaisesti väärille ihmisille.
Naapurissa voi olla toinen pizzeria, joka ei käytä euroakaan mainontaan, mutta on sen sijaan laittanut Google-yritysprofiilinsa kuntoon, kerännyt pari hyvää arvostelua ja kahmii puolet katusi asiakkaista pelkästään tämän ansiosta.
Teillä on sama tuote ja sama sijainti, mutta täysin eri kulma markkinointiin.
Sinä kohdistat mainoksesi kymmenien kilometrien päähän ja toivot, että ihmiset ajaisivat paikalle.
Nämä ihmiset eivät ole välttämättä edes nälkäisiä…
Naapurifirmasi taas kohdistaa markkinointinsa niihin, jotka jo aktiivisesti etsivät lähintä pizzeriaa ja tämän takia he pyyhkivät sinulla lattiaa, kerta toisensa jälkeen.
Tiesitkö muuten, että Google-yritysprofiilin optimointi ei maksa mitään?
(Lisätietoja löytyy tästä, mutta ei karata aiheesta sen enempää.)
Markkinoinnissa EI ole kyse siitä, että olisit kaikkialla.
Vaan siitä, että olet siellä, missä asiakkaasi etsivät sinua.
Hoida siis markkinointisi niin, että keskityt osuvuuteen, älä näkyvyyteen.
Kun teet näin, sinun ei enää koskaan tarvitse miettiä, onko markkinointisi kannattavaa.
Kuullaan pian,
Erik
P.S. Oletko yrittäjä, joka haluaa oppia lisää markkinoinnista?
Ota Instagram-tilini seurantaan tästä.
P.P.S. Onko sinulla liikaa kaikkea meneillään jo valmiiksi, ja haluaisit vain palkata ammattilaisen, joka hoitaisi koko homman puolestasi järkevään hintaan?


