massamarkkinointi ei toimi

Massamarkkinointi ei toimi. Tee sen sijaan näin:

Tiesitkö, että Coca-Colan vuosittainen mainosbudjetti on 327 000 000 dollaria?

Toisin sanoen, he viskovat loputtomasti rahaa mainoksiin piittaamatta niiden suorista tuotoista.

Miksi?

Koska he voivat. He ovat Coca-Cola. Maailman suurin juomabrändi. Miksi olla tylsä kun on varaa luovuuteen?

Monet pienyrittäjät, joille olen puhunut, kertovat aiemmin kokeilleensa samanlaista mainosstrategiaa.

Tulos? Budjetti valui hukkaan ilman mitattavaa lopputulosta tai uusia asiakkaita. 

Tulos? Mainosbudjetti valuu hukkaan ilman mitattavaa lopputulosta tai uusia asiakkaita. 

Tämä artikkeli näyttää, mitä tehdä sen sijaan.

Miksi mattopommitus-markkinointi ei toimi pienyrittäjälle

Meidät on kasvatettu massmarkkinoinnin äärellä. Coca-cola, McDonald’s, Apple. Näiden yritysten markkinointivoima on porautunut niin syvälle meidän tietoisuuteemme, että on vaikeaa kuvitella maailmaa ilman niitä.

Sitten vastarannalla seisomme me… Pienyrittäjät. Aloittaessamme markkinoinnin huomaamme nopeasti, ettei meillä ole Coca-Colan resursseja. Mainospaukut eivät yksinkertaisesti riitä brändäämiseen.

Sloganin mattopommitus ei toimi, ellet ole miljardibisnes. Eikä se ole myöskään tapa, jolla yksikään näistä jättiyrityksistä aloitti.

Voin lyödä vetoa, että jokainen näistä kaikkien tuntemista suurbrändeistä aloitti myymisen samalla tavalla.

He loivat oman KKT:nsä.

“Kivi-Kova-Tarjous”. 

Vetoava tarjous, joka oli suunnattu suoraan heidän täydellisille asiakkailleen.

Tehokas suoramarkkinointi perustuu rakentuu tämän konseptin varaan. 

Mites teillä? Saatteko kivi-kova-tarjouksenne oikeiden ihmisten eteen?

Dynamiittimarkkinointia KKT:lläsi

Näin hiljattain dokumentin, joka kertoi dynamiitilla kalastuksesta. Jotkut ihmiset (muistaakseni Tansaniasta) olivat tajunneet, että kalastus muuttuu huomattavasti helpommaksi, kun tiputat pötkön dynamiittia veteen. 

Räjähdyksen paineaalto tappaa kalat, ja kalastaja voi vain kerätä ne talteen. Ei tarvetta syöteille tai muille kalastusvälineille.

KKT tekee saman sinulle. Se ei houkuttele pellkkiä parhaita asiakkaitasi, vaan myös ne potentiaaliset ostajat, jotka vielä harkitsevat päätöstään. Lopputuloksena saat kerättyä KAIKKI kalat merestä.

Mutta miten luot tällaisen KKT:n? Siitä lisää vuonna 2025. 

Kuulemisiin,

Erik

Ps.

Haluatko myydä vain täydellisille asiakkaillesi? 

Kannattaa lukea tämä.  

Maksuton markkinointianalyysi:

https://www.profitlink.fi/markkinointianalyysi/

2 thoughts on “Massamarkkinointi ei toimi. Tee sen sijaan näin:”

  1. Pingback: Näin rajaat kohderyhmäsi - Profit Link

  2. Pingback: Elementor #1654 - Profit Link

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top