Kolme kirjainta, jotka taianomaisesti houkuttelevat lisää asiakkaita

Kolme kirjainta, jotka taianomaisesti houkuttelevat lisää asiakkaita

KKV:n luominen – osa 2

Ihan ensi alkuun, jos et ole vielä lukenut tätä postausta Miksi massamarkkinointi ei toimi pienyrityksille, haluat todennäköisesti aloittaa siitä. Se on lukemisen väärti, luota minuun.

Helpoin asia, jolla teet markkinoinnista sensaatiomaisen tuottoisaa, on luomalla KKV.

Kivi Kova Tarjous.

Tässä miten:

Vaarallisin virhe tarjousta luodessa

Kuvitellaan, että meidän pitäisi luoda houkutteleva tarjous.

Valtaosa yrittäjistä sanoisi jotakin tällaista:

‘Panostamme asiakaskokemukseen ja edullisiin hintoihin!’

tai

‘Olemme alan asiantuntijoita yli 15 vuoden kokemuksella’

tai

‘Voimme hoitaa markkinoinnin puolestasi kuten olemme tehneet jo 100+ asiakkaalle’

Kurkkaa kulman taakse, ja näet tällaista mainontaa KAIKKIALLA.

Tässä on suurin ongelma:

Viesti on T-Y-L-S-Ä-Ä.

Se on geneeristä. Väritöntä. Ei herätä minkäänlaista reaktiota prospektissa ja katoaa täysin massaan.

Mistä voin tietää?

Koska kilpailijat voivat sanoa täysin samaa.

KKV:n ensimmäinen elementti

Kun sanon ihmisille, että ‘tylsä viestintä’ on iso ongelma markkinoinnissa, he alkavat ideoida erilaisia tapoja tehdä viestistään mahdollisimman räikeitä.

Häikäiseviä valoja, teknomusiikkia, lyhyitä leikkauksia – tuliefektejä…

En tarkoita tuota.

Öljynvaihto on minusta tylsää. Mutta jos autoni alkaa viestiä, että olisi aika vaihtaa öljyt? Yhtäkkiä, tämä asia kiilaa itsensä mielenkiintolistani kärkeen.

Alan tähyilemään öljynvaihtoa, ja mitä löytyy?

‘Öljynvaihto on tärkeää ja hyväksi moottorille’

‘150 euron öljynvaihto. Varaa aikasi’

‘Suojaa autosi moottoria. Vaihda öljyt tänään!’

Mikään noista ei iske.

Koska viesti ei astu MINUN maailmaani… asiakkaan perspektiiviin.

Mikä on tyypillisen öljynvaihtajan pääkysymys?

“Kauanko tämä kestää?”⠀

Jos siis haluaisit puhutella tätä ostajaa, voisit sanoa:

‘Varaa öljynvaihto alle 15 minuutissa! Valmista ennen kuin huomaatkaan.’

Tuo on jo vahva alku tarjoukselle. Se ei ole KKV vielä, mutta suunta on oikea.

Et ratkaise “tylsyyden ongelmaa” olemalla räikeä.

Ratkaiset sen puhuttelemalla asiakkaasi tahtotilaa, ja liittymällä keskusteluun, joka pyörii jo hänen mielessään.

Siinä oli yksi elementti. Hyvässä KKV:ssä on yleensä kolme, joten meillä on vielä kaksi käymättä.

Käymme ne läpi tämän sarjan seuraavassa artikkelissa.

Palataan asiaan pian, 

Erik

P.S. Haluatko nähdä konkreettisen esimerkin tästä?

Ota yhteyttä toimistooni tänään. Jos kemiat kohtaavat, otan henkilökohtaisen katsauksen kertomastasi toiminnasta ja näytän, miten voisit parantaa sitä. Ei maksa mitään, ei velvoita mihinkään. Jos haluat tehdä yhteistyötä, kerron tasan tarkalleen, miten se toimii, jos et, sekin on täysin ok.

Ei hard-sellausta tai outoja myyntitaktiikoita. Tämä on lupaus.

Kuulostaako hyvältä? Siinä tapauksessa klikkaa tänne >>

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top